Då ja jobbade i påsk är ja nu ledig idag och imorgon. Så idag kl 10 åkte jag hem till Anna-Karin för att hämta Romeo (Uno's kullbror)
Efter de åkte ja vidare till Kicki som är uppfödaren till Uno och Romeo. Hon har 4 valpar kvar hemma från unos kull så vi packade in alla 6 valpar, Valparnas mamma, Saga och Junior (kickis cattledog) i kickis bil och åkte iväg till matfors scoutstuga ute i skogen.
Och bara för att man e ledig så va de såklart ingen sol utan lite snö fall ist. Men vi tog alla 9 hundar på en promenad på skogsstigen så de fick leka och springa av sig :) Saga och Junior är nästan lika gammal så de lekte å sprang som galningar.
Valparna gick på äventyr in i skogen och försökte springa med de stora :)
Väl tebax till bilen fick valparna och Livan (valparnas mamma) ta de lugnt en stund i bilen medans Saga och Junior skulle få jobba mer :)

Saga har aldrig kört sök men Kicki gick ut i skogen och gömde sig så skickade jag iväg Saga på sök. Dom två första gångerna gick riktigt bra! Tredje gången hade Kicki gömt sig lite klurigare vid en av stugorna, så då fick saga slå på näsan ordentligt och tänka efter men hon fixat :) mkt belöning med kampskinnet ! Duktig tjej!
Sen va de Juniors tur så då stack ja ut i skogen å gömde mig.
Första gången satt ja ner så då fick ja hjälpa han med ett kommando att börja skälla när han hitta mig. Och mkt belöning direkt när han skällde.
Andra gången stod ja upp och då kom han igång själv med markeringen efter lite tänkande.
Tredje gången stod jag med ryggen emot honom när han hitta mig så då kom han igång direkt med skallmarkeringen! Duktig pojk :)

Efter detta drog vi vidare hem för lite fika och mat för valparna. Och då självklart kom solen fram!

Nu sitter jag hemma hos Therese å väntar på att hon ska sluta jobba så vi kan baka bullar och kolla på film :)
Har en mkt trött liten Uno och en lite trött saga som fick en promenad med kompisarna Ville och Abbe när vi kom hit :)

Picture
Valparna och Livan
Picture
Valparna, Saga och Junior



Leave a Reply.