Sjukstugan fortsätter!
Imorse när vi vakna va Sagas öga jätte kladdigt så ja fick tvätta de för att hon skulle kunna öppna ögat. Hon har börja blinka ännu mer så bad en veterinär kolla på hennes öga idag igen.
Hitta inget mer än igår. Rodnad och svullnad under tredje ögonlocket.
Men eftersom hon e så svullen och irriterad bestämde vi att vi skulle ge henne lugnade efter lunch (eftersom hon ätit frukost) för att kunna kolla ännu mer noga.
När de va dax för lunch och jag skulle gå ut med Saga och Uno möts ja av att pupillen i det sjuka ögat är gigantiskt! Medans den andra är normal.
Pupillen reagerade inte på ljuset ute!
MKT orolig matte ringer jag till mamma och får prata av mig!
Vilken tur att jag har världens bästa mamma som alltid kan lugna mig!

Efter lunchen tog jag och la kanyl på Saga och gav henne sederingen.
Kunde inte se nått annat än rodnad och svullnad då heller! Så vi bestämde att ta en röntgen över skallen för att se om vi kunde hitta nån förklaring där. Men ICKE!
Så nu blir se ögon sköljning 2ggr/dag minst och ögondroppar 2-3ggr/dag i en vecka och se om det hjälper.

När vi ändå va inne på röntgen och hon va sederad så passa jag även på att ta HD+ED bilder för avläsning till SKK.
Hade tänkt å vänta nån månad till men hon blev ju 1år i februari och känns inte kul och sedera henne flera gånger så vi passade på.
Men blotta ögat så tyckte jag att de ser jätte fint ut! Alla veterinärer på jobbet tyckte oxå de. Även ortopeden. Så bara hoppas att avläsningen blir bra :)

Bara gå å va nervös ett tag nu :p
Picture
Höger armbåge
Picture
DX=höger
4/11/2013 02:04:57 am

å va fint det såg ut, ska ju in med Täva den 25 å de börjar redan nu vara nervöst. Hur har du fotat röntgenbilderna?

Reply
Linda Johansson
4/11/2013 02:11:03 am

Jag har bara tagit kort me mobilen från röntgendatan på jobbet :)

Reply
4/11/2013 05:42:28 pm

Vad betyder sederad? :O (skit kass på såna termer :P)

Håller tummarna för er, tror dock inte att det behövs.. ser riktigt bra ut :)

Reply
Linda Johansson
4/11/2013 05:47:47 pm

Sedera är när man ger lugnande medel så dom sover :)
Tack hoppas verkligen på fina resultat :)

Reply



Leave a Reply.